Protes lagi

Isunya, baca Malaysiakini di sini.

Sudah-sudahlah tu! Satu isu bagai nak rak diulas. Benda remeh saja. Bukan hal besar pun. Cukup-cukuplah. Dah bosan. Move on, folks! Di kala PAS mahu mengetatkan jualan arak, menghapuskan judi dan memisahkan lelaki dan wanita melalui kaunter berlainan, sibuk pula mempersoalkan, kenapa PAS hanya tumpu pada masalah tersebut dan tidak mengfokuskan hal-hal seperti rasuah dan salahguna kuasa. Apabila PAS sibuk menggam konsert, kamu orang bertanya, kenapa tidak fokus kepada isu-isu besar negara seperti kronisma dan nepotisma.

Ada ke tak sebenarnya pemimpin PAS yang terlibat dalam rasuah dan salahguna kuasa?

Ah, sudah. Bila giliran kamu nak buat hal remeh, tak pula ingat tentang hal kamu memaki golongan PAS kerana mementingkan hal remeh? Cukup-cukuplah terasa hati dengan “babi” dan “balik China”. Itu bukan pun pandangan majoriti puak Melayu dan Islam. Menariknya isu ini sampai Farish Noor pun menulis. Mana tulisan kamu tentang rasuah dan isu terkini tentang perbelanjaan kempen BN? Oh, bukan isu besar ke?

Betul tak, remeh di matamu, tidak sama di mataku. Dan kamu kata, kamulah jaguh kebebasan bersuara. Apabila datang kepada, kebebasan bersuara PAS, kamu kata mereka Taliban. Haha. Jaguh apakebendanya tu? Sekurang-kurangnya PAS mengambil tanggungjawab terhadap kebebasan bersuara mereka. Bukan macam kamu, asyik mengugut tidak mahu mengundi lagi PAS. Tak habis. Macam budak-budak.

Cukuplah dengan isu nak benarkan oral sex atau tak. Benda remeh saja.

Leave a comment